Boeing annoncer spiller på kampfly-NEJ

I disse dage er aviser og busskure overplastret med annoncer fra Boeing, direkte henvendt til os – danskerne, der gang på gang har hørt de mest afsindige afsløringer om F35 kampflyet fra Lockheed Martin, politikernes foretrukne valg.  Til os der er skeptiske overfor det kloge i at fortsætte en politik med nye krige – og bruge milliarder, mens velfærden skæres væk.

nej til super hornet_2NEJ TIL KAMPFLY ! Af alle slags

Det er befolkningens kampflyskepsis som Boeing taler til, når de hiver fat i en række argumenter mod kampfly:

– Købet har store økonomiske konsekvenser (milliarder der kunne bruges på velfærd)
– Super Hornet virker (i modsætning til F35)
– Vi sparer 20 milliarder (F35 er dyrere og bliver dyrere og dyrere)
– Modkøb vil give 10.000 nye arbejdspladser (Lockheed Martin lover intet)

Men de taler også til politikerne, for deres dræbermaskine reklameres samtidigt som den mest effektive – “afprøvet i kamp” og lige så moderne, usynlig på radaren – bygget til krig.

Oprustningspolitikere er ikke meget for debat om køb af nye kampfly. Forsvarsminister Peter Christensen har lovet ”en herlig og skøn offentlig debat”, men først når typevalget kommer – og kun om dette underordnede valg mellem tre forskellige typer dræbermaskine.

Annoncekampagnen viser, at våbenindustrien og formentlig også politikerne er meget bevidst om den store modstand mod køb af nye kampfly de er oppe imod og skal manøvrere i.

Lad os holde fast i det det handler om:

Kampfly er til angrebskrig – vi har  ikke brug for kampfly!

Vi har ikke brug for udvidelse af våbenindustrien – vi har brug for nyttige jobs!

Nej tak til nye kampfly – brug pengene på velfærd!

11258132_929958917047318_2034915847924571933_n

 

Reklamer
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

2 svar til Boeing annoncer spiller på kampfly-NEJ

  1. Kirsten Lindemark siger:

    Vi skal ikke have kampfly. Vi skal yde humanitær bistand. Vi skal have velfærd. Og Boeing kampagnen den mest ubehagelige jeg har set i mit efterhånden lange liv. Heraf de 30 år i reklame- og PR. Denne perfekte æstetik til præsentation af et massemordvåben. ” Virker fra dag 1″ …ja, og udslættet piger, som hende der præsenteres på modstående side. Budskabet er perverst, det vender sig i mig, jeg bander over mine aviser, der bringer det!

    Like

  2. syndes lige jeg vil give mit kreative bidrag til den http://i.imgur.com/OUqlwgA.jpg

    Like

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s